Η τουριστική οικονομική δραστηριότητα χαρακτηρίζεται ως προσφορά υπηρεσιών οι οποίες έχουν συμπληρωματικό χαρακτήρα. Η παροχή ενός τουριστικού προϊόντος προϋποθέτει και την παροχή κάποιου αλλού. Έτσι λοιπόν για να ενοικιαστεί ένα δωμάτιο σε μια περιοχή του νησιού μας, προϋποτίθεται η ύπαρξη μεταφορών (δρόμων και μέσων), ενός τουριστικού αξιοθέατου (παραλία, αρχαιολογικός χώρος) αλλά και σε κάποιες περιπτώσεις η παρουσία ενός σημείου διασκέδασης (εστιατόριο, ταβέρνα, καφέ). Αυτός ο συμπληρωματικός χαρακτήρας, κάνει το τουριστικό προϊόν πιο ευάλωτο σε προβλήματα καθώς ακόμα και ένας κρίκος της αλυσίδας να είναι προβληματικός, τότε επηρεάζεται συνολικά η αξιοπιστία όλης της αλυσίδας.
Είναι λοιπόν κατανοητό πως για να διασφαλιστεί η άνοδος της τουριστικής δραστηριότητας σε ένα νησί, προϋποτίθεται η σωστή επίβλεψη και διαχείριση αυτής της ιδιότυπης αλυσίδας τουριστικών υπηρεσιών έτσι ώστε να υπάρχει “ομαλή ροή” υπηρεσιών χωρίς απρόοπτα σε κανένα επιμέρους στάδιο και να διασφαλίζεται η σύμπραξη και συνέργεια των τουριστικών ενεργειών.
Η σύμπραξη είναι όταν δυο ή περισσότερες επιχειρήσεις δουλεύουν μαζί, συγχρόνως, για την παραγωγή ενός προϊόντος. Η διατήρηση της σύμπραξης από τοπικές επιχειρήσεις μπορεί να αποβεί εξαιρετικά κερδοφόρα για την τοπική οικονομία. Δηλαδή, αν οι τουριστικές επιχειρήσεις, συστηματικά επιλέγουν να συμπράττουν με άλλες τοπικές επιχειρήσεις και όχι με επιχειρήσεις εκτός νησιού, τότε η τοπική οικονομία ενεργοποιείται και ενδυναμώνετε.
Η έννοια της συνέργειας, αναφέρεται στην συνδυασμένη δράση προς την υλοποίηση ενός σκοπού. Στην τουριστική δραστηριότητα αυτό μεταφράζεται ως την συνδυασμένη επιχειρηματική δράση τοπικών επιχειρήσεων ώστε να παρέχουν ολοκληρωμένο τουριστικό προϊόν. Παράδειγμα αποτελεί μια πιθανή συνεργασία ακτοπλοϊκών γραμμών με την διοργάνωση ενός υποτιθέμενου ποδηλατικού αγώνα και την σύμπραξη μιας ομάδας ξενοδοχείων και εστιατορίων. Αυτό το μπουκέτο υπηρεσιών, προσφέρει συμπληρωματικές υπηρεσίες καθώς εκεί που τελειώνουν οι υπηρεσίες του ενός φορέα, ξεκινάν αυτές του επόμενου. Η συνέργεια λοιπόν τοπικών επιχειρήσεων είναι κάτι που θα ενεργοποιήσει τη τουριστική δραστηριότητα και επιπροσθέτως θα διασφαλίσει οικονομικά οφέλη σε τοπικό επίπεδο.
Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή αυτών των δράσεων, εγείρει θέματα ποιότητας και ποικιλίας τοπικών προϊόντων καθώς και ερωτήματα για την ετοιμότητα και επιθυμία τοπικών επιχειρήσεων να συμπράξουν και να συνεργαστούν.
*από το:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου